ACADEMIC

13.jpg

"I'M JUST HERE FOR THE GLITTER!": (RE)THINKING THE ROLE OF FEMININITY IN FEMINISM

[MA Thesis]

This thesis interrogates the role of femininity in feminism with the aim to open up for a more complex theorisation of femininity within feminist scholarship. Feminist theory commonly positions femininity along a resistance/submission binary in which displays of femininity are either attributed to an internalisation of patriarchal norms or approached as resources in the subversion of gender. Therefore, in order to be recognised as a ‘legitimate’ feminist subject, one must either disavow femininity altogether or turn it into a theatrical spectacle. Situated within a post-structural framework this thesis conceptualises femininity beyond the resistance/submission binary to problematise the notion of agency in relation to femininity.

 
12.jpg

FEMINIST SELF-IDENTIFICATION: THE POWER OF REDEFINITION?

[BSC (HONS) THESIS]

This thesis presents an exploration of the subjective narratives and identities of women who identify as feminists. This study builds upon the post-structural conceptualisation of subjectivity, in which the self is brought into existence through a matrix of discourses. Through the use of auto/biographical interviews, this study unveils the complex interaction between individuals and social relations in the formation of identity.

 

BLOG POSTS

14.jpg

THE STUDY SURVIVAL GUIDE

My study survival guide with general tips & tricks, useful tools, and my best advice on how to keep your sanity while studying. 

 
img_7283min_54535006ddf2b30509fdc923-1.jpg

FARMOR & FARFAR

"Vi klämmer ihop oss på kökssoffan, jag till höger, min bror längst till vänster och så min syster i mitten. Soffdynorna är knöliga och nedsuttna, och tycks aldrig ligga rätt. Farmor brer mackor till oss. Lingongrova med tjocka skivor leverpastej och så stureost. Hon skrattar kluckande och löser korsorden i tidningen. Det vita änglahåret ligger prydligt på hjässan och de tjocka glasögonen får hennes ögon att se större ut från vissa vinklar. Hon har de mjukaste händerna jag vet och ger de bästa kramarna. 

Farfar kommer bullrande in. Han far ett varv genom köket innan han slår sig ner mittemot farmor, skrattar och rufsar oss i håret, nyper oss i kinderna med sträva fingrar. Han drar regelbundet handen genom den korpsvarta luggen som trillar ner i ögonen. Han luktar mossa, eller verkstad, beroende på var han spenderat förmiddagen, men alltid med en underliggande ton av ladugård och brandrök."